Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Izneverene nade i izbledele crne slutnje?

Komentari (21) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 02 mart 2009 15:25
Miloš Kromski Pirov
Kažete: "...državna politika biva uporno vođena u skladu sa predsednikovim predizbornim obećanjima. ... ... Srbija suštinski ni za pedalj nije popustila u vezi sa statusom naše južne pokrajine, niti je spremna da prepusti Republiku Srpsku sudbini ..." Ma, dajte, molim Vas! Ako Republiku Srpsku i Vojvodinu budu branili tako "dosledno" kao što su Kosovo, bolje da ih ne brane. Tako je samo naš neprevaziđeni pravnik i borac za ljudska prava Vladan Batić branio svoje klijente! Što se ministra Jeremića tiče, kapa dole! Ali, zar nije toliko očigledno da ta njegova politika štrči od stavova velikog dela Vlade, koja tu politiku kreira? Ipak, slažem se da bar ovoj dvojici ne treba gurati klipove u točkove dok su na ovom putu.
Preporuke:
0
0
2 ponedeljak, 02 mart 2009 16:38
Veselin J. Đuretić
To što su se Peščanik, Miljenko Dereta, Nataša Kandić ostrvili na Vuka Jeremića najbolji je dokaz da on ispravno radi! A i njegov šef, B. Tadić, radi vlasti je sigurno spreman da prihvati razne kompromise, koje ne bi trebalo da prihvata. Bez obzira na to, siguran sam da zna gde je granica popuštanja i da neće izdati srpstvo. To sam i ranije mislio, a zadnjih meseci nemam više ni sumnju. Mislim da i kada se radi o Vojvodini, Tadić samo odugovlači i amortizuje one koji u njegovim redovima zagovaraju drastično povećanje njene jurisdikcije. Tekst je izbalansiran i realno odslikava stanje stvari. U ovom slučaju izražavam pohvale autoru sa kojim se do sada često nisam slagao (tek da spomenem slučaj Uroša Mišića).
Preporuke:
0
0
3 ponedeljak, 02 mart 2009 16:55
Marta
Imala sam priliku odavno da prisustvujem jednom javnom nastupu Vuka Jeremića u USA, i nikada nisam ni sumnjala da je on patriota. Mislim da je pogrešno i pomisliti da se on pretvara, jer takva doslednost kao što je u njegovm slučaju, nemoguća je bez dubokog uverenja. Anđelkovićeva analiza je precizna, samo što mislim da je greška što citira ljude sa Peščanika i Druge Srbije. Treba ih ignorisati. Zašto da im na sajtu NSPM pridajemo značaj?
Preporuke:
0
0
4 ponedeljak, 02 mart 2009 19:46
Stalni čitalac
Ko o čemu, Peščaniki i društvo, u zadnje vreme o Vuku i Borisu. Predsednik mi nikada nije baš po volji, niti sam za njega glasao, ali kada ga oni napadaju tako dosledno, ne mogu da ne osetim dozu simpatije prema njemu. Ako neprijatelj našeih najvećih neprijatelja (jurišnika Druge Srbije) i ne postane preko noći prijatelj, bar ga ne treba dovoditi dodatno u loš položaj. Koliko shvatam to je i suština teksta, i sa njom se sto posto slažem.
Preporuke:
0
0
5 ponedeljak, 02 mart 2009 20:06
Jova D.
Beše nekada i Vojislav Koštunica hvaljen čak i na B 92. Mnogi danas zadojeni LDP-ovci kleli su se u njega pred oktobar 2000. godine, a onda znamo šta je usledilo. Zato nije ni čudo što je takvu sudbinu iskusio i Boris Tadić. Niko ko nije patološki antisrpski nastrojen, za, kako iz zove autor evroatlantske ekstremiste, nije dobar. Svakoga ko nema razumevanja za sve srpske neprijatelje i osuđuje sve što su Srbi ikad uradili, za njih je srpski nacista.
Preporuke:
0
0
6 ponedeljak, 02 mart 2009 20:33
Sava
Dakle Predsednik Tadic i Ministar Jeremic su svetle tacke u nacionalnoj odbrani, sto se ogleda u njihovom delovanju prema Kosovu i metohiji je sazetak teksta. Ovako, aminovanjem Predsednika izgubili smo uticaj Rusije u SB,dolaskom EULEKSA. Predsednik je javno rekao da nece kociti ulazak Kosova u finansiske institucije, cime, po meni, pomaze jacanju siptarskih vlasti. Ni jedan clan DS-a nije prisustvovao javnoj debati o Statutu Vojvodine da cujemo i njihov stav. Bojan Pajtic je izjavio kako je i sam Predsednik Tadic licno ucestvovao u izradi nekih delova Statuta, odakle zakljucujem da je izuzetno upoznat sa istim. Kad je pre neki dan izrecena Haska presuda srpskoj vrhuski, Premijerov komentar je bio u stilu pa malo mnogo su dobili, a ja se pitam kolko su to po Premijeru, koji je izuzetno blizak Predsedniku, trebali da dobiju, ako su Haradinaj i Taci oslobodjeni? ovo bih zavrsio naslovom Djordja Vukadinovica-ni Evropa ni Kosovo.
Preporuke:
0
0
7 ponedeljak, 02 mart 2009 20:41
Milan, Novi Sad
Mislim da je vrlo lakoverno i neargumentovano povlačenje striktne paralele između gospodina Jeremića i gospodina Tadića. Verujem u ministra inostranih poslova i mislim da je svojim delima dokazao da svoje delovanje bazira na istinski dobrim namerama. Sa druge strane, gospodin Predsednik je do sada nebrojeno puta dokazao da je marketing i procenat na Stratedžikovim istraživanjima sve što njega zanima. E, sada, zanima me koja je to granica nakon koje će autor prihvatiti da predsednik ne radi iskreno u interesu ovog naroda? Kada volšebno i tobož "nehotice" prizna Kosovo ili kada konačno otvori put Vojvodini ka secesiji? Ili ćemo i tada nalaziti opravdanja i sećati se lika i dela gospodina Jeremića? Koji će tada faktor biti kriv i na koji način ćemo tek ta dela opravdati? Mislim da je krajnje vreme da budemo odgovorni i prema sebi i prema drugima i da insistiramo na delima a ne na praznim rečima. Navešću samo jedan primer. Gospodin Tadić sve vreme koristi patriotsku retoriku, to niko ne spori, ali prvi put kada je došao Oli Ren, izjavio je kako "Srbija neće ometati ulazak Kosova u međunarodne finansijske organizacije". Kasnije je ova izjava opravdavana na hiljadu i jedan način, ali je suština izrečena. Mediji su uporno ignorisali ovu poruku, probali da je sakriju ali ipak se istina čula. Suština je da neko ko bi samo narodu trebalo da polaže račune, svoje račune očigledno polaže nekom drugom. Neka nam je sa srećom, dok budemo ovako naivni, samo nas proviđenje može sačuvati.
Preporuke:
0
0
8 ponedeljak, 02 mart 2009 20:44
Nikola
Ko o čemu...NSPM o klepsidri. Ima nešto perverzno u toj ljubavi...svojevrstan "stokholmski sindrom", gde autori pažljivo slušaju 359. emisiju da bi imali šta da napišu.
Preporuke:
0
0
9 utorak, 03 mart 2009 04:21
Uskokovic Sasa
Svetlana Lukic napada Tadica i to je onda argument da je on u pravu. Neverovatno. Kazete niste verovali predizbornim sloganima i Srbija i Evropa, ali Vas je Tadic razuverio svojom politikom. Cime? Mozda prihvatanjem Euleksa, a onda navodnim iznenadjenjem otkud da sad stvaraju Kosovsku vojsku? Mozda jednostranom primenom SSP-a? Zar Vi ne custe glasove mnogobrojnih funkcionera Evropske Unije da nema ulaska bez dobrosusedskih odnosa i obecanja da nema blokade prijema Kosova od strane Srbije. Mozda Vas je razuverila predizborna prica da nema podrske ukljucenju Kosova u medjunarodne finansijske institucije, a onda nedavna podrska upravo tome? Mozda i ono predizborno obecanje o viznim olaksicama do kraja 2008. Vidimo i to se ostvarilo. Ali nema veze, Svetlana Lukic je napala Tadica pa mora da je on u pravu.
Preporuke:
0
0
10 utorak, 03 mart 2009 08:21
Duna
Zaista je nepotrebno slusati komentare autorki Pescanika. To sto one cine,najgrublji je mobing,zloupotreba prava na javnu rec,bacanje novinarstva u mulj....
Javni tuzilac bi tu imao mnogo posla. Zasto ne radi ono za sta je placen?
Preporuke:
0
0
11 utorak, 03 mart 2009 11:12
brm
prvi tekst autora, sa čijim stavovima se gotovo uvek slažem (a pogotovo u vezi Uroša Mišića), sa kojim se uopšte ne slažem...naša politika mora da napravi rez jer od evrointegracija nema ništa, mora da zaštiti svoje države (Srbiju, CG, Srpsku) u svakom pogledu uz pomoć nekog jakog a to sigurno nisu SAD i EU....Uporedite Tadića sa Dodikom, čak i sa "zlim" Milom. Ovi potonji su se dobro "uvezali" sa Rusijom, i osigurali leđa. Milo je zadržao demagošku proatlansku retoriku, ali je jasno da zbog nemogućnosti ispunjenja standarda nikad neće ući u EU, Dodik nije..a Boris?gde je kod njega "rezervni plan"
Preporuke:
0
0
12 utorak, 03 mart 2009 13:30
Jovan
Nije patriotizam busati se u grudi i vikati SRBIJA, već nešto uraditi za nju. A to nešto može da ima produktivnu dimenziju - kreiranje nečeg dobrog ali i da bude sračunato na izbegavanje opasnosti. Tadić u realnim okolnostima, sa unutrašnjim i spoljnim ograničenjima, preduzima ono šta može kako bi poboljšao našu poziciju u vezi sa Kosovom, ali i da ne ugrozi ekonomske perspektive zemlje. Svi koji kritikuju "jednostranu" primenu SSP-a zaboravljaju da je EU davno jednostrano mnogo toga već primenila. Ne smemo da dopustimo da oni koji su avangarda protivsrpskog delovanja iskoriste revoltiranost drugih relevantnih članica EU da nam nanesu štetu. A šta bi radili kada bi nam bio otežan pristup tržištu EU? Tu ide gro našeg i tako malog izvoza. Znači, Tadić radi ono što mora kako bi opstali, i pri tome pokušava da zaštiti, kako autor kaže, nacionalne interese srpskog naroda. Uostalom i Koštunica je radio sve što je od njega Zapad traži, verovatno ne zato što ga voli, već zato što zna da se šut sa rogatim ne bije. Sve bi potsetio da kada je Koštunica postao predsednik vlade naša vojska je imala 85000 pripadnika i 1200 tenkova, a kada je otišao sa vlasti ostavio je 30000 vojnika, oficira i civilnih lica i 350 tenkova! Ima još mnogo takvih primera. A sada razne navodne patriote pričaju drugima da urgrožavaju bezbednost zemlje. Pa zar zemlja kojoj preti secesija dela teritorije treba da uništi vojsku? Vraćam se na tekst. On je nesumnjivo pisan racionalno i odslikava realno stanje stvari. Jedino za moj ukus, a daleko je od toga da sam anacionalna, suviše je autor opterećen srpstvom. Naravno da Srbija treba da radi u interesu srpskog naroda, ali u njoj žive i druge nacije. Ne mogu samo srpski interesi da budu orijentir, što ne znači da oni ne treba da budu prioritetni. Toliko.
Preporuke:
0
0
13 utorak, 03 mart 2009 16:48
Panonac
Slažem se sa mišljenjem Saše Uskokovića...Tadić i Jeremić patriote?! Nije jasno kojim gestom su to pokazali...umesto tužbe protiv država koje su priznale tzv. Kosovo, traže mišljenje suda, podržavaju saradnju sa Hagom (iako presude tog tribunala idu na ruku kosovskim Albancima), država jednostrano primenjuje SSP iako to ide na štetu domaće proizvodnje...Još su čudniji komentari drugih čitalaca, koje je izgleda "lako prevesti žedne preko vode". Po svemu sudeći, još će dugo Tadić i ekipa dobijati izbore, kad je narod ovako lakoveran i prima se na svaku "foru".
Preporuke:
0
0
14 utorak, 03 mart 2009 18:31
sava-komentar na prethodni
G. Jovne govorite o smanjenom broju tenkova i vojske za vreme Kostunicinog predsednikovanja, a zaboravljate ko je u proslosti bio sve u Ministarstvu odbrane-Bori Tadic(DS),Prvoslav Davinic(G17), i sada Sutanovac(DS), pa vi vidite ko je smanjio tenkove(sadasnji ZES). A sto se tice Predsednika Tadica on ce po meni biti kriv za sve sto uradi lose, a ne ogradi se da je to morao, kao sto vi kazete da mora zbog pritisaka.
Preporuke:
0
0
15 utorak, 03 mart 2009 19:56
Jovan
Gospodine Savo, da se Koštunica nije slagao sa ekonomskom politikom koju je vodio Mlađan Dinkić, on sigurno ne bi prihvatio da bude predsednik vlade koja nanosi zemlji ekonomsku štetu. Naravno, ako je častan čovek kome iznad svega nije stalo do zadovoljenja sopstvene sujete. Znači, V. Koštunica je kriv za sve što se desilo za mandata njegovih vlada, ko god bili ministri, jer je prihvatio da stane iza onoga što oni čine (valjda, zato što je mislio da je OK, a ne što je bio spreman da plati svaku cenu zbog vlasti). Podsetio bi Vas i da je smanjivanje brojnog stanja pripadnika Vojske Srbije i Crne Gore i uništavanje tenkova i drugih oklopnih vozila, započelo tek kada je ministar odbrane postao Zoran Stanković, a on je bio kadar DSS-a. Znači, vojsku je faktički ukinula ta stranka, a ne neka manje patriotska, i to u vreme kada nam je pretila secesija. Zar Vam se ne čini, da ne mora da bude uvek patriota onaj ko tvrdi da je to? Ko zna, možda je DSS bio trojanski konj patriotskog bloka? Oktobara 2000 većina Srba je bilo bar umereno patriotski nastrojena, a onda se postepeno uz pomoc propagandnih mehanizama Druge Srbije odvijala njihova obrada. A čini mi se, nju je omogućila partija koja se pravila da je nacionalna a to je bila na sterilan način koji je ogadio mnogima nacionalnu ideju. Pitanje je samo da li je to radila jer je isprogramirana iz istog centra iz koga je i LDP, ili zbog nesposobnsoti. Ne treba ni da vam kažem da milim na stranku gosp. Vojislava Koštunice.
Preporuke:
0
0
16 sreda, 04 mart 2009 00:12
hm
Tekst je ispod uobicajenog nivoa NSPM. Tadic patriota? Ma hajte, molim vas! Dobro je da ste podvukli crvenu crtu, Statut, jer ce se na guranju te SRAMOTE videti navodni patriotizam predsednika. O Jeremicu sve najbolje, ali sa ogradom da on ne povlaci poteze ni manje, ni vise, nego bas onako kako mu Tadic nasredjuje. Sto pre odu, bolje za Srbiju! Uzdajmo se u izbore koji sigurno dolaze i u posrnulu opoziciju...
Preporuke:
0
0
17 sreda, 04 mart 2009 13:13
Sremica
Tadić je čovek skromnih intelektualnih sposobnosti i zato ne zna šta radi. Jeremić zna. Nemam vere ni u jednog, blago rečeno.
Preporuke:
0
0
18 sreda, 04 mart 2009 20:27
Bora
Zapanjen sam ostrašćenošću mnogih komentara. Pa kvalitet teksta se meri time da li je razložna i osnovana argumentacija, a ne da li nam se sviđa šta je rečeno. Čemu više od jednog teksta ako su svi isti? Valjda ne živimo u totalitarnom sistemu, što bi moglo da se zakluči na osnovu iskljičive dimenzije svesti mnogih od čitalaca čak i sajta kakav je ovaj. Izgleda, mnogi žele da pročitaju po stoti put ono što godi njihovom srcu, a ne da saznaju nešto novo ili dobiju mogućnost da sagledaju stvari iz drugog ugla. Da kažem nešto i o ovom tekstu. Mislim da je pametno, čak i da se u mnogo čemu sa Tadićem ne slažemo, da mu pružimo ruku sada kada je kucnuo klučni čas kada je u pitanju Vojvodina. Da zna da će ga podržati oni kojima je do Srbije stalo kakva im bila ubedjenja, ako on bude postupao ispravna, i da zna da ćemo se na njega okomiti gore od Peščaniika ako pusti Pajtića da radi šta hoće sa Vojvodinom.
Preporuke:
0
0
19 sreda, 04 mart 2009 23:14
Sremica, Sremica
Boro, zakasnili ste. Glasanjem za "statut" u Izvršnom veću Vojvodine, nedelo je već počinjeno. A vi, i neki drugi, sad se nešto, kao, ljutite na Tadića. I kako mislite da ga žestoko napadnete? Preko sajta NSPM? Puče mu prsluk za to. Ne znam samo kako razboriti ljudi mogu polagati velike nade u osobu tako skromnih umnih sposobnosti.
Preporuke:
0
0
20 sreda, 04 mart 2009 23:47
hm
@Bora: Ja sam zapanjen naivnoscu (da li je to u pitanju?) autora i komentatora kao sto ste vi! Zasto bi pruzali ruku coveku koji TVRDI vec mesecima da je Statut u skladu sa Ustavom, koji on kao Predsednik Srbije mora da stiti i brani, svakako vise nego svi mi zajedno? Zasto? Pa predsednik svakako ima mogucnosti da angazuje ustavne strucnjake i rascisti dileme. Njemu ne sme i nikako nemoze biti vazniji partijski interes od interesa naroda i drzave! Naprotiv, ne treba mu pruzati ruku, vec mu treba pomoci da padne sa vlasti sto pre...
Preporuke:
0
0
21 četvrtak, 05 mart 2009 11:25
Srbin-Vojvođanin
Ne treba nam razvijen logički aparat, ni mnogo znanja, da izvučemo nekoliko zaključaka.

1. Cilj antisrpskih centara moći je da se naša zemlja totalno parališe uspostavljanjem poludržavnosti Vojvodine. Posle toga Srbija neće moći ništa da učini u vezi sa Kosovom i Srpskom, i u boljim spoljnopolitičkim okolnostima. Zabijanje vojvođanskog klina Srbiji, treba dugoročno da je pacifikuje.
2. Jedina realna snaga koja to može da spreči nalazi se u vladajućem Bloku. To su deo Demokratske stranke i deo SPS. Ne znači da će to oni učiniti, ali delovi tih partija su i patriotski nastrojeni i imaju interes da spreče jačanje autonomije Vojvodine. Zašto bi Boris Tadić voleo da njegova sada velika vlast bude ograničena postojanjem široke autonomije? Ko seče granu na kojoj sedi?
3. U politici samo naivni veruju da je sve na tanjiru. Normalno je da političari jedno pričaju a drugo rade. To što Tadić priča da je statut OK ništa ne znači. To što statut do sada nije prošao na predloženi način znači da Tadić igra duplu igru i amortizuje autonomaše u svojoj stranci i njihove spoljne pomagače, a namerava da postepeno statut učini prihvatljivim za Srbiju.
4. Kao što mnogi koji ne viču mi smo patriote to mogu da budu, i mnogi koji tvrde da to jesu, u stvari nisu prave patriote. Već samo igraju duplu igru. Napadi na Tadića najviše odgovaraju Čanku, Pajtiću i sličnima. Zato me ne čudi što toliki čitaoci ovog sajta reaguju burno na pomen mogućnosti da je Tadić patriota, a potpisuju se raznim vojvođanskim lokalizmima. Onima koji hoće da izbore poludržavnost Vojvodine ne odgovara da se oni kojima je do jedinstva Srbije stalo slože oko nekog zajedničkog imenitelja. Ne odgovara im da se privremeno zakopaju ratne sekire i podrži bilo ko ako radi za Srbiju. Zato se verovatno po zadatku mnogi čankisti i čedisti prave anonimno da su patriote, sa ciljem da izazovu razdor i parališu naše snage. Ili su u pitanju stvarno naivne ili partijskim strastima zaslepljene patriote koje ne vide da prave štetu.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner